TAAK
Het bestuur van St Terp houdt toezicht op het wonen en de zorg met als uitgangspunt het zorgvisiedocument dat de ouders bij de oprichting van Terp gezamenlijk hebben ontwikkeld en signaleert hierin indien nodig.
Praktische inhoud:
1x per mnd vergadering met de Terp teamleider van de zorgaanbieder ASVZ: De teamleider brengt verslag uit van de stand van zaken op Terp met betrekking tot de woonzorg.
Uitgewisseld worden actuele zaken op kleine en grotere schaal. Denk hierbij aan : financiën, verzekeringen bewoners, werkbezoeken gemeenteraadsleden/derden op de hoogte stellen van het wooninitiatief en uitleg van het belang ervan voor bewoners, overleg met de sectormanager van ASVZ en één keer per jaar met de financiële man van ASVZ nauwkeurigheid in de omgang met de belangstellendenlijst van St. Terp, actualisering/bijstelling van de contracten, met regelmaat platformvergaderingen van de regionale wooninitiatieven bijwonen, huisraad van de inloop up to date houden, meedenken op het sociale vlak: uitzetten van leuke activiteiten zoals de broers/zussendag, de bbq en fietstocht.
Aanvullend:
Bij een opengevallen plaats op Terp selecteert het bestuur een nieuwe kandidaat-bewoner (van de belangstellendenlijst) volgens de bestaande procedure en in samenspraak met de Terp teamleider van ASVZ.
Bestuur Terp is direct betrokken bij de keuze van nieuwe ASVZ zorgteamleden in de sollicitatiegesprekken.